Tommi kirjoittaja

Tommi Ranta

Yrityksen sivuston optimointi hakukoneita ajatellen auttaa sivustoasi näkymään paremmin hakutuloksissa. Koska nykyään suurin osa aloittaa ostamisen tiedon etsinnällä on tästä tullut erityisen tärkeä osa yrityksen markkinointia ja myyntiä.

Ihmiset tekevät maailmassa jokainen sekunti 40 000 hakua Googlessa mikä tarkoittaa kenties sitä, että suomalaiset tekevät n. 50 miljoonaa hakua päivässä. Googlen yrityksille tarjoama asiakaspotentiaali onkin valtava. 

89% aloittaa ostoprosessin hakukoneella

Yrityksen sivuston optimointi hakukoneita ajatellen auttaa sivustoasi näkymään paremmin hakutuloksissa. Koska nykyään suurin osa aloittaa ostamisen tiedon etsinnällä on tästä tullut erityisen tärkeä osa yrityksen markkinointia ja myyntiä.

Ihmiset tekevät maailmassa jokainen sekunti 40 000 hakua Googlessa mikä tarkoittaa kenties sitä, että suomalaiset tekevät n. 50 miljoonaa hakua päivässä. Googlen yrityksille tarjoama asiakaspotentiaali onkin valtava. 

Miten sinä voit kehittää yrityksesi näkyvyyttä hakukoneessa?

  • Mieti ensin millä hakusanoilla haluat näkyä Googlen haussa
    Sen jälkeen on hyvä tehdä kartoitus siitä miten sivustosi tulee näillä hakusanoilla näkyviin Googlen hakutuloksissa.
  • Oletko tehnyt avainsanatutkimuksen?
    Avainsanatutkimuksella selvität, mitä hakusanoja asiakkaasi käyttävät etsiessään tuotteisiisi tai palveluihisi ja liittyvää informaatiota. 
  • Selvitä miten kilpailijasi näillä hakusanoilla
    On hyvä tietää miten kilpailijasi näkyvät hakukoneessa ja lähteä kehittämään siitä
  • Mieti itsellesi strategia ja tärkeimmät hakusanat
    Strategia antaa toiminnallesi oikean suunnan ja auttaa sinua priorisoimaan omaa työtä. Tärkeää on että se näkyy myös  konkreettisina toimenpiteina ja että seuraat sen toimivuutta.
  • Varmista sekä tekninen, että sisällöllinen toimivuus
    Tekninen toimivuus varmistaa, että sivustosi on tehty oikein hakukoneita ajatellen ja sisällöllinen toimivuus sen, että sisältö on oikeasti asiakasta kiinnostavaa.
  • Käytätkö sisäisiä linkityksiä?
    Sisäiset linkitykset ovat yksi tapa kertoa Googlelle mikä sivu on tärkeä ja tämä voi myös auttaa sivuilla olijaa löytämään helpommin tarvitsemansa sisällön. Tätä ei kuitenkaan kannatta käyttää liikaa – tee linkit luonnollisesti eli kun se palvelee lukijaa.
  • Onko sinulla Google Analytics käytössä?
    Analytiikan avulla voit löytää kehityskohteet ja tehdä sivustostasi lukijoita paremmin palvelevia

 

Enemmän näkyvyyttä hakukoneissa

Jos sinusta tuntuu, että haluat tähän apua niin ota yhteyttä – autamme kyllä ja räätälöimme juuri sinulle sopivan paketin tarpeidesi mukaan.

#hakukoneoptimointi #seo 

Jaa artikkeli